darooo, wiesz co kolego sprzedawca miał racje z jego punktu widzenia po prostu ci zazdrości auta i tyle a przy okazji myślał że cię nastraszy i z araz kupisz tego multivana co do silników miały problem z głowicami i turbo ale podobno jest to rozwiązane
Kontrola odległości to bezpieczeństwo
Zwiń
X
-
Kontrola odległości to bezpieczeństwo
Źródło: Hella
System automatycznego sterowania odległością Helli wszedł do seryjnej produkcji w Chryslerze 300C.
Warszawa, czerwiec 2007. Automatyczne sterowanie odległością wobec poprzedzającego auta (ACC, adaptacyjny tempomat) Helli weszło do seryjnej produkcji jako opcja w Chryslerze 300C model 2007. System opiera się na czujniku podczerwieni i zapewnia utrzymanie niezmiennej odległości wobec samochodu jadącego przed kierowcą.
ACC rejestruje pojazdy podróżujące po tym samym pasie jazdy i w tym samym kierunku, i określa odległość, jak też odpowiednią prędkość względną. Poza czujnikiem podczerwieni system opracowuje także dane pochodzące od czujników prędkości, schodzenia z kursu i kąta skrętu kierownicy. Na drodze odpowiednich ingerencji w pracę silnika i funkcjonowanie hamulców ACC zapewnia niezmienność odległości wobec pojazdu poprzedzającego, dostosowując prędkość własnego samochodu. Dla kierowcy oznacza to komfortową, bezstresową jazdę, nawet jeśli ruch na drodze jest duży. System można włączać i wyłączać wedle woli, a więc kierowca pozostaje wciąż jedynym odpowiedzialnym za zachowanie swego auta w ruchu drogowym.
System ACC Helli opiera się na technologii sensoryki podczerwieni i stanowi rozszerzenie konwencjonalnych funkcji tempomatu. Technicznie bazą ACC jest nowoczesna technologia optoelektroniczna. Określa ona czas, jaki potrzebuje światło, by pokonać określoną odległość zgodnie z technologią LIDAR (Light detection and measuring, wykrywanie i pomiar światła). Emitowany jest krótki impuls światła, a jego odbicie jest rejestrowane za pomocą szybkiej elektroniki pomiarowej.
W normalnych warunkach pogodowych czujnik ma zasięg do 150 m. Cechą szczególną tego systemu jest jego odporność na zakłócenia. Silne ograniczenie widoczności jest przezeń natychmiast wykrywane, i kierowca otrzymuje odpowiedni sygnał. System ACC Helli jest kolejnym elementem całej serii aktywnych systemów wsparcia kierowcy, które inżynierowie Helli opracowują na bazie bogatego portfolio technologicznego. Poza podczerwonym pomiarem światło-czas portfolio owo obejmuje 24-gigahercowy radar oraz kamerę i technologię sensoryki ultradźwiękowej. Celem na przyszłość centrum badawczo-rozwojowego Helli jest zwiększenie zalet dla klienta – a więc i bezpieczeństwa na drogach – przez łączenie funkcji i czujników. Na przykład przez połączenie systemu ACC, kamery przedniej i 24-gigahercowego radaru można stworzyć system przewidujący kolizję. Gdy system wykrywa obiekt, który z wysokim prawdopodobieństwem jest na kursie kolizyjnym, we wczesnej fazie uruchamia aktywne systemy ochronne i wywołuje pewne funkcje (poduszki powietrzne, napinacze pasów, pozycjonowanie foteli, domykanie okien i szyberdachu). Jeśli kolizja jest nieunikniona, uruchamiany jest też automatycznie układ hamulcowy, przec co i zakres kolizji zostaje zmniejszony.
Ciągły rozwój systemów wsparcia kierowcy znajduje odzew w kampanii Unii Europejskiej „eSafety”. Celem tej kampanii jest redukcja o połowę liczby śmiertelnych wypadków do roku 2010. Hellowskie systemy wsparcia kierowcy opierające się na rejestracji i analizie otoczenia samochodu ogromnie się przyczynią do osiągnięcia tego celu. Według studium niemieckiego Ministerstwa Transportu systemy takie zapobiec mogą ponad połowie wszystkich wypadków drogowych.FabiaClub.pl
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
-
Komentarz